Følg Cappelen Damm

Velkommen til Cappelen Damm-huset, uke 44! Korrigering!

Nyhet   •   okt 21, 2014 15:56 CEST

OBS  Temaene på Akademisk frokost hadde byttet plass i forrige nyhetsmail. Her er riktig tema og dato:

Tirsdag 28.oktober kl. 08.00: Akademisk frokost: Elever med akademisk talent

Onsdag 29.oktober kl. 08.00: Akademisk frokost: Kvalitet, kapasitet og relevans

 

Tirsdag 28.oktober kl. 08.00 ønsker Cappelen Damm Akademisk velkommen til frokostseminar. I anledning våre utgivelser om emnet, inviterer Cappelen Damm Akademisk til frokostseminar om elever med akademisk talent i skolen:

• Hvordan vet man om en elev har akademisk talent?

• Hva innebærer det for elevene å ha et slikt talent?

• Hva kan skolen gjøre for å motivere og stimulere akademiske talenter?

• Hvordan kan skole og foreldre samarbeide for å skape et inkluderende læringsmiljø som ivaretar barnas sosiale og emosjonelle behov?

 

Blant de medvirkende på arrangementet er:

Forfattere Ella Cosmovici Idsøe, Liv Sissel Grønmo, Branca Lie og Kjell Skogen. Det vil også delta representanter for skoleledere, lærere og foreldre. En elev med akademisk talent vil dele positive erfaringer når det gjelder tilrettelegging for denne gruppen.

Enkel frokostservering fra kl. 08.00, programmet begynner kl. 08.30.

 

 

Allerede onsdag 29.oktober kl. 08.00 er det klart for en ny Akademisk frokost. I anledning utgivelsen av boken Kvalitet, kapasitet og relevans inviterer vi til å se nærmere på temaet Kvalitet i høyere utdanning - bør vi lytte til studentene?

Blant de medvirkende på arrangementet er: Sveinung Skule, direktør for NIFU, Jannecke Wiers-Jenssen, medforfatter av boken og forsker hos NIFU, Ingvild Marheim Larsen: fagdirektør, Kunnskapsdepartementet og Per Olaf Aamodt: forsker hos NIFU. Sveinung Skule vil lede debatten.

Problemstilling: Studentundersøkelser brukes i økende grad for å måle kvaliteten på studiene. Men er studentene i stand til å vurdere den faglige kvaliteten på studiet? Studentene verdsetter små fagmiljøer og godt sosialt miljø. Er vi i ferd med å forveksle studiekvalitet med trivsel, og tillegge studentenes mening for stor vekt? Eller er studentundersøkelser et nyttig korrektiv til tradisjonelle kvalitetsmål som forskningskvalitet og gjennomstrømning? Hvilken vekt bør vi legge på studentenes vurdering? 

Enkel frokostservering fra kl. 08.00, programmet begynner kl. 08.30.

 

 

Vi beklager feilen.

Kommentarer (0)

Legg til kommentar

Kommentar

Agree With Privacy Policy