Følg Cappelen Damm

Bli sterk med Silje Torp og strikktrening

Pressemelding   •   jan 10, 2019 12:59 CET

- Strikktrening gir oss muligheten til å bli kjent med kroppen og styrken vår på våre egne premisser, sier Silje Torp.

NY BOK: Silje Torp "Sterk med strikk"

Hard og målrettet trening har gitt Silje Torp et nytt perspektiv på styrketrening. Nå gir hun ut bok om den nye treningstrenden strikktrening.

Hun sier selv at hun hadde kropp som en ganske typisk småbarnsmamma da hun fikk rollen som politikvinnen Mette Hansen i Netflix-serien Lillyhammer. I dag spiller hun krigeren Frøya i Vikingane, og med strikktrening har hun funnet en treningsform som passer til et travelt liv med den lille plassen hun har på hotellrommet under innspillinger.

Oppdag ressursene dine
Da Silje Torp la seg i hardtrening for rollen i Lillyhammer oppdaget hun også seg selv på en ny måte.

- Treningen fikk meg til å innse hvilke enorme ressurser jeg satt på, som jeg følte hadde ligget slumrende inni meg, sier Silje Torp.
- Jeg kunne gå inn i treningsrommet som en redd liten mus, men i løpet av økta forsvant den og ble erstattet av en løve, en sterk og modig løvemamma som ikke ville gå av veien for noe eller noen for å beskytte seg og flokken, sier hun.

Utdannet seg til personlig- og mental trener
Torp har siden utdannet seg til å bli personlig- og mental trener. I «Sterk med strikk» viser Torp frem øvelser som gir henne rollefiguren Frøyas sterke og definerte muskler. Hun har 25 000 følgere fra inn- og utland på Instagram som hun inspirerer til mot og styrke.

-Kropp og psyke henger tett sammen, og mentaltrening gir gode verktøy til å kunne håndtere alt fra prestasjon til selvtillit og motivasjon. Strikktrening gir oss muligheten til å bli kjent med kroppen og styrken vår på våre egne premisser, sier Torp.

Topp 5 gode grunner til å trene med strikk

1. En leken, intuitiv og morsommåte å bli kjent med kroppen på.

2. Tar lite plass, veier lite, koster lite og kan enkelt tas med i kofferten på reise eller påløpetur for en styrkeøkt i skogen.

3. Kan enkelt trenes alene, i større grupper som for eksempel i lunsjen på arbeidsplassen, eller med hele familien hjemme.

4. Gir mulighet for stort bevegelsesutslag, og kan trenes i alle plan og vinkler ettersom du kan justere motstanden eller plasseringen avstrikken underveis.

5. Er skånsom trening for sener og ledd.

Velkommen til lansering onsdag 16. januar.

For intervju, høyoppløselige bilder eller annet kontakt presseansvarlig i Cappelen Damm Kristine Kleppo: kristine.kleppo@cappelendamm.no Tlf: 47374123

For mer info, sjekk https://www.cappelendamm.no/

Kommentarer (0)

Legg til kommentar

Kommentar

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://presse.cappelendamm.no/no/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.