Følg Cappelen Damm

Bransjepris til Cappelen Damms innovative Pop Up-litteraturfestival

Pressemelding   •  jun 08, 2017 19:52 CEST

Litteraturfestivalen PULF ønsker å appellere til «Den nye generasjonen og deres kulturuttrykk».

Gullboken deles ut av Den norske Forleggerforening. Prisen skal bidra til å stimulere til nyskaping og innovasjon i bokbransjen og deles ut i forbindelse med den årlige bransjedagen Bokdagen.

Prisen for Årets markeds – og formidlingstiltak gikk i år til "PULF" - en Pop Up-Litteraturfestival av Cappelen Damm.

PULF ønsker å være interessant for folk som anser seg selv for å være kulturinteresserte, men ikke nødvendigvis utpreget litteraturinteresserte. Festivalen har en variert blanding av debatter, opplesning og musikk, med et tett program. PULF har et estetisk uttrykk, og en kommunikasjon som henvender seg spesielt til unge mennesker.

Mange forbinder kulturarrangementer med å sitte stille lenge å høre på opplesninger og debatter, men PULF har vist at man kan nyte mye og mange, og være tett på bidragsyterne – uten å stille på et arrangement dedikert til ett tema eller en forfatter.

Festivalen ble arrangert første gang i 2015.

For mer info, sjekk https://www.cappelendamm.no/

Kommentarer (0)

Legg til kommentar

Kommentar