Gå videre til innhold
Logg av: Slik tar du tilbake kontrollen over livet ditt

Pressemelding -

Logg av: Slik tar du tilbake kontrollen over livet ditt

Forfatterne av Logg av har selv gått i multitaskingsfella, men gjort noen viktige grep i sin travle digitale hverdag. Dette er en viktig bok i vår tid som gir deg mulighet til å gjenfinne balansen i livet, å være tilstede både sosialt og på jobb, og å sove godt om natta.

- Når gode venner møtes i det virkelige liv, er det ikke for å tagge hverandre.

Akkurat nå bare må du bare sjekke Twitter, og oppdatere Instagram med bilde av dagens middag. Samtidig har du en jobbmail du ser du faktisk svare på med en gang. Dere er godt i gang med dagenes middag, men du er så langt inne i din egen digitale verden at du ikke en gang hører at minstemann forteller en søt liten historie fra barnehagen... Når er det på tide å sette en strek? Er du klar for å logge av?

Hvis du blir spurt er svaret enkelt: Selvfølgelig går barn og familie først. Men gjør de egentlig det? Hvor mange situasjoner om dagen eller i uka sniker teknologi seg foran? Flere enn du tror. Du er ikke i balanse.

- Vi har skrevet boken ”Logg av” for alle som merker at telefon og annen teknologi tar for mye plass. Det skjer noe med oss og vårt forhold til omgivelsene når vi bare kommuniserer digitalt - ikke minst stresser vi hjernen hele døgnet når vi hele tiden skal være på og med, fordi vi tror at vi kan gå glipp av noe, sier Thomas Moen og Lars Brattsberg.

Thomas Moen er 31 år, sørlending og pappa til en gutt på 10 år. Jobbet med sosiale medier og digital kommunikasjon siden 2003. Jobbet i reklamebyrå som ble kåret til Norges mest kreative, vært byråleder i produksjonsbyrå som har vunnet internasjonale priser for arbeidet og er nå merkevaresjef i Fanbooster.

Lars Bratsberg er 42 år, Oslo-gutt, gift og tre barn. Jobbet på alle sider av medieindustrien siden 1997. Jobber nå i Google, med fokus på å hjelpe nordiske merkevarer med å maksimere sine digitale investeringer. Drevet reklamebyrå og eget konsulentselskap på tvers av mange merkevarer, var sentral i TVNORGEs strategiske profilendring og ble kåret til årets markedsfører for lanseringen av RiksTV. Del av ledelsen i Google Norge.

Les mer om prosjektet Logg av her.

For presseeksemplar eller mer informasjon kontakt informasjonsavdelingen Cappelen Damm ved Tonje Skjervold, tonje.skjervold@cappelendamm.no, 92606444

Emner

Kontakter

Tone Hansen

Tone Hansen

Pressekontakt Kommunikasjonssjef 92435573
Ole Bjerkebakke

Ole Bjerkebakke

Pressekontakt Kommunikasjonsansvarlig Skjønnlitteratur +47 905 91 564
Vibeke Christiansen

Vibeke Christiansen

Pressekontakt Kommunikasjonsansvarlig livsstil og krim & underholdning 41299950

Rikke Elling Grønvold

Pressekontakt Kommunikasjonsansvarlig barne- og ungdomsbøker 99743904

Norges største bokforlag med utgivelser innen de fleste fagområder

Cappelen Damm er Norges største forlag. Forlaget utvikler, formidler, selger og distribuerer kunnskap, kultur og leseopplevelser til voksne og barn.