Den nye boka DNT. Våre best bevarte hemmeligheter er en hyllest til det felles godet  vi alle har – 550 turistforeningshytter, tilgjengelig for alle.
Den nye boka DNT. Våre best bevarte hemmeligheter er en hyllest til det felles godet vi alle har – 550 turistforeningshytter, tilgjengelig for alle.

DNT-foreninger over hele landet deler sine lokale favoritter i ny bok

Dag Terje Klarp Solvang er generalsekretær i Den Norske Turistforeningen. Det er en stilling han har hatt siden 2018, med et brennende engasjement for friluftsliv og naturen som arena for inkludering. Nå er han aktuell med boken DNT. Våre best bevarte hemmeligheter. I denne boka deler DNT-foreninger over hele landet sine lokale favoritter, og her presenteres mange skjulte perler. Landet vårt er stort og stiene tusenvis. Uendelig med opplevelser venter på deg ute i naturen. Det er ingen grunn til å gå i kø på de best kjente stiene lenger. I DNT. Våre best bevarte hemmeligheter får du forslag til naturopplevelser og turminner for livet, og ikke minst inspirasjon til å oppleve noe helt nytt. En bonus ved å legge turen til noen av de stedene som anbefales i boken er at du er med på å skåne natur og dyreliv på de mer berømte turmålene. Boka byr på tips til både kortere og lengre fotturer, skiturer, hytte-til-hytte-ruter, padleruter i spektakulære omgivelser, landets fineste sykkelstier og de mest romantiske hytteturene. Med andre ord, mye av det beste Norge har å by på av naturopplevelser, utenfor allfarvei.

-I denne boka har vi samlet de lokale favorittene fra våre egne folk. DNT-foreninger i hele landet har plukket ut de fineste turmålene og
hyttene som kanskje ellers ville gått deg hus forbi. Blant hemmelighetene de vil dele med deg, er korte og lange fotturer, skiturer, hytte-til-hytte-ruter, padleruter i spektakulære omgivelser, landets fineste sykkelstier og de mest romantiske hyttene. Det er historiske vandringer, barnevennlige rusleturer og krevende ekspedisjoner å bryne hode og bein på. Du får tips om gode fiskevann, bær- og soppsteder og om hvor det ligger en robåt klar til deg i naustet. Uansett om du er nybegynner eller erfaren turgåer – i denne boken finnes det noe for enhver smak, og sannsynligvis noe du ikke visste om fra før, sier Dag Terje Klarp Solvang. Videre påpeker han: - De T-merkede stiene dekker tusenvis av kilometer, så det er ingen grunn til alltid å gå den samme ruta, eller til å gå der alle andre går. På de mest kjente stiene er det ofte folksomt. Og av og til er det flott å gå i flokk, men det er lite som slår den fantastiske følelsen av å oppdage nye, utrolige landskap på egen hånd,

Støtter DNTs hyttefond.
Om du kjøper denne boka, bidrar du til å holde DNTs hytter vedlike. Alle royaltyinntekter går rett til DNTs hyttefond.

BOKLANSERING