Noe av det viktigste som er skrevet om oppvekst mellom to kulturer i Norge, mente anmelder Willy Pedersen i Morgenbladet om Abid Rajas bok Min skyld

Abid Rajas bok med opplag på 76 000!

Abid Rajas bok Min skyld En historie om frigjøring troner som nummer en på den norske bestselgerlisten, hvor den nå har ligget i hele 17 uker. Svært mye tyder på at dette er en bok som vil ligge under mange juletrær 24. desember. Boken rives ut av bokhandlerhyllene og forlaget gikk nylig tom for bøker. Men nå har nye opplag blitt trykket og det er igjen bøker på lager. Hele ti opplag har Cappelen Damm måttet trykke av Min skyld som nå er passert et totalt opplag på hele 76 000 bøker.

-At boken ble kåret som årets beste bok av bokhandlerne og mottok Bokhandlerprisen, i tillegg til at den har fått så mange fantastisk bra anmeldelser, har nok bidratt til at salget nå har eksplodert. I tillegg merker vi på tilbakemeldinger fra leserne at dette er en bok mange blir engasjert av. Det er en bok man snakker om med venner og kjente, det har nok også gjort at mange blir oppmerksomme på boken, og ikke minst nysgjerrige, og at de ønsker å lese. Flere tusen står på venteliste hos bibliotekene for å få låne boken, men svært mange har nok også ønsket seg et eksemplar til jul, for vi ser at det nå går ut veldig mange bøker fra lager i et høyt tempo, forteller Knut Gørvell som er salgs- og markedsdirektør i Cappelen Damm