Pressemelding -
Influenser Kristiane Aateigen: – Ensomhet er blitt den nye pandemien
Det har langt ifra vært en optimal høst for ungdommer og studenter. De unge sliter med å takle koronahverdagen - og studenter skriver innlegg om ensomhet. Hva gjør at en kreativ planlegger om hvordan du kan leve ditt beste liv, skrevet av en av Norges mest populære influensere akkurat nå, er trykket i 12 000 eksemplarer?
– Ensomhet er blitt den nye pandemien. Et av målene mine er at folk skal takle omstendighetene nå, og at vi blir en gruppe som gjør det sammen, sier Lillehammer-influenseren Kristiane Aateigen, som står bak den stadig mer populære Instagram-siden @snillegucci.
Ikke erstatning for terapi
Selv har Aateigen en bachelorgrad i anvendt datateknologi, i tillegg til en bachelor i journalistikk. Boken snillegucci - lev ditt beste liv er ment som en inspirasjon til alle som ønsker å endre livet sitt til det bedre. I boken bruker hun fagkunnskap hun har tilegnet seg, og de personlige erfaringene hun har gjort seg. Det handler om å endre vaner og rutiner, mestre stress og å oppnå personlige mål.
– Det er likevel viktig for meg å understreke at jeg ikke er psykolog. Rådene mine er ikke erstatning for terapi - det siste har jeg også skrevet i forordet, for sikkerhets skyld, understreker Aateigen.
Noen venner har løsningen på «alt»
Noen venner er virkelig verdt å lytte til. Og Kristiane Aateigen ble en sånn venn for mange. Det var også utgangspunktet for hele profilen på Instagram.
– Grunnen til at jeg startet @snillegucci var fordi de rundt meg syntes jeg kom med mange gode tips og triks i hverdagen. Jeg tenke «jøss, vet ikke alle dette?», og siden februar 2017 har jeg postet ting jeg kan, mener noe om, eller lærer, sier hun til Boktips.no.
Kristiane Aateigen har mange fans, og fått mange nye fans etter at hun ga ut boka snillegucci – lev ditt beste liv. Dette er nemlig en smart blanding av en selvhjelpsbok og en planlegger.
En av bestselgerne akkurat nå
Formatet på snillegucci – lev ditt beste liv er grunnen til at boken ikke er synlig på bestselgerlisten. Der er det nemlig faste kriterier for å være – og ettersom det er en planleggingsdel i boken, faller den utenfor.
Lillehammer-influenseren har uansett en av de bøkene det selges mest av fra Cappelen Damm. Hele fire opplag har det blitt de første ukene, og 12 000 bøker er trykket.