Gå videre til innhold
Moods of Norway: Slik gjorde de milliard-suksess ut av en nachspiel-idé

Pressemelding -

Moods of Norway: Slik gjorde de milliard-suksess ut av en nachspiel-idé

NY BOK: «Moods of Norway: Hvordan gjøre bestemor stolt»

Simen Staalnacke og Peder Børresen håper at deres suksesshistorie skal inspirere flere unge nordmenn til å satse stort.

I «Moods of Norway: Hvordan gjøre bestemor stolt» forteller de hele historien om veien til suksess. Glamour og lekenhet har hele tiden ligget i front, men bak ligger en iherdig tro på egne ideer og beinhardt arbeid.

- Vi har så vidt begynt, sier gutta i Moods of Norway.

Startet i det små

Moods of Norway startet med tomme hender, en nachspiel-idé og et verdenskart med påskriften «Is this it?».

De viste hvordan det var mulig for noen festglade gutter å ta nattbussen fra Stryn og ende opp i internasjonal moteindustri, med et milliardforetak på innerlomma.  

Pensum på Harvard

I løpet av ti år har selskapet med Simen Staalnacke, Peder Børresen og Stefan Dahlkvist i
spissen gått fra å være en sped gründerbedrift til å kle opp internasjonale stjerner og drive butikk i verdensmetropolene Los Angeles og New York. Nå er historien om deres suksess pensum på Harvard Business School.

«Moods of Norway – Hvordan gjøre bestemor stolt» tar leseren med bak kulissene gjennom ufortalte historier og fantastiske bilder.

Den forteller om hemmelighetene bak en av Norges største mote- og gründersuksesser, og hvor langt man kan komme med kreativ lekenhet, troen på egne ideer og viljen til å satse på dem.

Boken er ført i pennen av Randi Fuglehaug.

Simen Staalnacke og Peder Børresen er tilgjengelige for intervju onsdag 16 oktober.

For intervju og presseeksemplar kontakt: Kristine Kleppo i Cappelen Damm  kristine.kleppo@cappelendamm.no tlf: 21 61 75 86 / 47 37 41 23


Emner

Kontakter